Veel verven - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu Veel verven - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu

Veel verven

Door: Lotte en Emma

Blijf op de hoogte en volg DADO

06 Augustus 2019 | Roemenië, Cluj-Napoca

Zoals gewoonlijk stond er kwart voor acht ontbijt op de planning. Alleen vandaag waren Jolanda en Roel later dan verwacht. Dit kwam omdat Jolanda zich verslapen had. Uiteindelijk konden we om kwart over acht ontbijten en waren we iets later op de werkplaats, maar we gingen gelijk hard aan de slag.

De tweede kamer met laminaat werd afgemaakt, verder werd er vandaag veel geverfd: de plinten, de muur, de schutting en vier bedden.

Een watertank moest verplaatst worden naar de campground waar de zee containers staan. Op de terugweg namen we de laatste planken voor de lambrisering mee die na de lunch werd afgemaakt door Ton en Joost.

Jolanda heeft in haar eentje cement gehaald bij een drive in bouwmarkt waarmee Janos verder kon met het bouwen van de douches. Daarna heeft ze samen met Emma de ramen van het huis schoongemaakt.

De muren van het huis (die vol zaten met spinnen) zijn geschuurd door Nadine en Matthijs.

Na het harde werken was het weer tijd om naar Pata-rât te vertrekken voor nog een kinderprogramma. Vandaag ging het over de verlamde man. De kinderen kregen na het verhaal een kleurplaat met een bewegende, verlamde man.

Ook werden er van de kinderen die er waren portretfoto’s gemaakt met de namen erbij, zodat frank de namen uit zijn hoofd kan leren. Door het foto’s maken duurde het programma langer en werden de kinderen onrustiger. Dus was het voor iedereen fijn toen de deuren weer open gingen en de kinderen met een boterham in hun handen weer naar huis gingen.

Eenmaal thuis werd er eerst gedoucht en daarna werd er door Gerrit en Ton 3-in-de-pan gebakken. Dit was erg lekker en vulde goed. Morgenochtend gaan we eerst kijken hoe ver we komen met het afverven van de schutting en de andere klussen bij Frank. ‘s Middags staat er iets anders op het programma, maar wat dat is hoort u morgen...

• 06 Augustus 2019 - 17:47

Ria Van Oosten:

eerst een vraag; waar is het huis waar jullie zo druk mee zijn,opknappen een hele verbouwing eigenlijk,voor bedoeld? mogelijk heb ik dat gemist in de verslagen.
    wel een hele klus hoor.
    Gamma en Horbach in Roemenië doen goede zaken!zullen het wel merken in de begroting van dit jaar.
    een druk programma iedere dag!maar voor de kinderen heerlijk zoveel aandacht.
    wens jullie voor morgen weer een fijne werkdag en plezier met de kinderen.
    nog twee dagen en de klus zit erop.
    groet!

• 07 Augustus 2019 - 17:45

De Stiefeltjes:

Lieve Dado-ers, we leven met jullie mee! Wat fijn om jullie verhalen te lezen, er springt zoveel energie en enthousiasme uit naar boven. Wat hebben jullie hard gewerkt de afgelopen dagen. We zijn heel blij en dankbaar met jullie inzet, in het koken, het klussen en animeren van de kinderen. Liefs van ons uit Delfgauw

• 07 Augustus 2019 - 18:36

Maarten:

Als Jolanda haar tijd verslaapt, dan weet ik dat allemaal heel vermoeiend is. De laatste loodjes, het eind is in zicht. Ik weet niet hoe jullie het ervaren. Blij dat het er bijna op zit, of meer een gevoel van jammer. We horen het wel als jullie weer terug zijn. Nog twee dagen bikkelen en dan is het toch echt 'time to go'. En omdat het eind in zicht is en de vermoeidheid toe slaat heb ik vanavond gekozen om ook iets uit het laatste boek van de Bijbel te lezen. Ook dat gaat over het eind dat in zicht is. Een bemoedigende tekst, over verzegeling van Gods dienaren, van een menigte die niet te tellen is. Een belofte om te delen met ieder die het maar horen wil, geen honger, geen dorst, geen zon die steekt, geen hitte die je kan bevangen. Het is nog niet zover, maar we zijn er wel onderweg naar toe. En in dit gedeelte (openbaringen hoofdstuk 7) staat een prachtige tekst waarmee de heiligen en de engelen God aanbidden: "Amen, Lof majesteit en wijsheid, dank en eer en macht en kracht komen onze God toe, tot in eeuwigheid". Die God is jullie nabij en in Zijn macht en kracht mogen jullie de komende dagen nog doen wat jullie hand te doen geeft, waar jullie voet gaat, wat jullie oog ziet, jullie oor hoort en jullie mond spreekt. Laat Zijn liefde door jullie heen werken voor allen die jullie deze dagen nog ontmoeten. Het zijn Gods schepselen die aan jullie zijn toevertrouwd en het bouwwerk mede van jullie handen strekt tot Zijn zegen over de Roma kinderen en hun ouders. Het werk dat Frank en Rita, mede dankzij jullie inzet vol kunnen houden.