Zondag, Rustdag - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu Zondag, Rustdag - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu

Zondag, Rustdag

Door: Lotte en Emma

Blijf op de hoogte en volg DADO

04 Augustus 2019 | Roemenië, Cluj-Napoca

Nadat we gisteravond een spannend potje amai hebben afgemaakt, gingen we om half 1 slapen. Deze Zondag mochten we uitslapen tot half negen. Om negen uur zaten we met z’n allen aan het ontbijt en om tien uur startte de zelf samengestelde kerkdienst in de woonkamer. Er was een PowerPoint in elkaar geknutseld door Naomi en met de liederen werd er uit volle borst meegezongen. Emma heeft een eigen geschreven nummer gezongen en Roel had een preek voorbereid over de heilige geest.
Na de dienst hebben Nadine en Naomi boodschappen gedaan voor het avondeten. Toen iedereen weer terug was in het YW+AM huis hebben we ons klaar gemaakt om het oude stadsgedeelte van Cluj te verkennen.
Eenmaal aangekomen op het centrale plein, onttrokken aan het oog van de leiding, ging ieder zijn eigen weg. We hebben ongeveer twee uur rondgelopen en veel moois gezien, waarvan vele foto’s zijn gemaakt.
Toen we terug waren hadden we nog even tijd om te relaxen. Daarna moesten Emma en Lotte koken die gekozen hadden voor pasta pesto. Voor sommige mensen was het nieuw, maar uiteindelijk viel het wel in de smaak. Na het eten hebben we nog schepijs gegeten en konden we nog wat spelletjes spelen. Vroeg slapen want morgen weer aan het werk!

• 04 Augustus 2019 - 18:25

Ria Van Oosten:

rustig dagje, echt een zondag!
    goede Woorden en mooie gezangen.
    collecte natuurlijk niet, die hebben jullie een heel jaar bij elkaar gesprokkeld voor het goede doel waar jullie maandag weer een gat in slaan wat betreft materialen enz.
    hoop dat de moed om weer verder te gaan in jullie benen hoofd en handen terecht komen om de laatste dagen weer helemaal productief te zijn en.....geniet!
    Groet.

• 05 Augustus 2019 - 15:57

Maarten:

Na een rustdag is het weer goed om het bouwwerk weer ter hand te nemen. Misschien viel het jullie zwaar om weer te beginnen, misschien dacht je heerlijk weer lekker verder bouwen aan het discipelschapshuis. Het is ook vast mooi om de vorderingen te zien van alles wat jullie met elkaar doen. Jezus vertelde ook eens over twee mannen die gingen bouwen en Liesbeth las dat verhaal. De een bouwde op een rots de ander op zand. Het verhaal kennen jullie wel en anders wel dat kinderliedje. Wij hier geloven dat Frank en Rita ook bouwen op de Rots en dat jullie daardoor ook op diezelfde Rots bouwen. Letterlijk door het gebouw steeds verder gereed te laten komen, maar ook spiritueel doordat jullie iets meegeven aan de kinderen die in deze weken aan jullie worden toevertrouwd. Nog een paar dagen en dan is het alweer voorbij. Wij bidden dat jullie het vol kunnen en mogen houden, zodat je de rest van je leven deze indringende ervaringen mee mag nemen waarbij er een rotsvast fundament wordt gelegd voor jullie eigen leven.