Aankomst in Cluj - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu Aankomst in Cluj - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu

Aankomst in Cluj

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg DADO

26 Juli 2019 | Nederland, Pijnacker

De brandstofvoorziening op Schiphol was weer in orde dus de Dadogroep vertrok redelijk op tijd naar Frankfurt. Daar was het net zo warm als in Nederland en we werden met een bus naar een klein vliegtuig de Embraer 190 gebracht. Weer 2 uurtjes vliegen en de landing werd al weer ingezet. Vanuit de raampjes zien we veel groen, een beetje heuvels en opeens een stad. Weer met een bus naar de douane en gelukkig mochten we allemaal het land in. Het is hier wel wat graden koeler dan in Nederland, lekker! Sjef en Roel gingen de huurauto's halen en de rest moest lang wachten, sommige binnen, sommige buiten. Opeens ziet Naomi een jongedame met al haar koffers in een taxi stappen, maar haar handtas liet ze staan met Id kaarten en Pinpassen maar geen telefoonnummer. Gelukkig weet de jeugd daar wel raad mee en aan de hand van haar naam en foto hebben we haar kunnen opsporen via facebook en insta. (CSI is er niks bij) Ze heeft haar tas weer opgehaald en was heeeeel blij. In het Pension bij Youth with a MIssion werden we vriendelijk ontvangen. De jongens kregen een 7 persoonskamer toegewezen, de meiden helemaal boven een 4 persoonskamer, Sjef en Roel samen en Jolanda heeft een priveverblijf. (Verschil moet er zijn).
Nog even snel een hapje eten, in Cluj is een enorm winkelcentrum met een MAC, KFC en TACObell. Daarna wat boodschappen voor het ontbijt en de dag doorgesproken. Nu naar ons mandje en morgen gaat het echt beginnen.

• 27 Juli 2019 - 06:47

Lilian Bergsma:

Fijn dat jullie een goede reis achter de rug hebben. Hopelijk hebben jullie de eerste nacht
    lekker geslapen. Succes vandaag. We hebben gisteren met Maarten voor de eerste keer voor jullie gebeden. Een mooi initiatief voor een bijzondere reis voor jullie. God is met jullie.

• 27 Juli 2019 - 09:20

Ineke Van Den Berge:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Goede tijd samen!

• 27 Juli 2019 - 14:48

Elly Rullens :

Hallo allemaal. Fijn dat het allemaal goed is gegaan tijdens de reis. Sjef voor jou lekker dat het niet zo heet is. Hier is het vandaag nog lekker warm. Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. Groetjes elly

• 27 Juli 2019 - 15:56

Maarten:

Wat een mooie actie van jullie met die mevrouw en haar handtas, geweldig. Wij lazen vanavond genesis 11 vers 1-9, over de torenbouw van Babel. Vast een bekend verhaal. Ik koos dit, omdat jullie ook met taalbarrières te maken zullen krijgen, maar we geloven dat als je goede dingen doet je elkaar leert begrijpen ook al spreek je niet dezelfde taal. De torenbouwers begonnen ook goed met verstand en overleg, maar toen werden ze overmoedig. Zorg dat je met twee benen op de grond blijft staan en vertrouw op God dat Hij jullie ook zal leiden deze weken en bouw samen aan iets goeds. En dat begon vandaag al met die handtas actie. Op een bij jullie jongeren passende manier konden jullie de eigenaar vinden, ook dat is barrières overwinnen (ik zou naar een balie zijn gegaan en daar dat tasje afgeven, maar jullie waren creatief en maakte goed gebruik van een jullie bekende digitale taal!).