er kwam vandaag veel van Boven - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu er kwam vandaag veel van Boven - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van DADO Roemenie - WaarBenJij.nu

er kwam vandaag veel van Boven

Door: Gerrit en Matthijs

Blijf op de hoogte en volg DADO

01 Augustus 2019 | Roemenië, Cluj-Napoca

Hoewel de wekker op de jongenskamer even haperde, was de dag toch echt weer begonnen. En met de ogen vol slaap zaten we dan toch weer met zijn allen aan de ontbijttafel. Het tempo is inmiddels zo laag geworden dat we na het eten geen tijd meer hadden voor de afwas.. Die is dus later op de dag nog even gedaan. Eenmaal bij Frank aangekomen werden te taken snel verdeeld. De meiden gingen mee shoppen met Frank. Geen shirtjes of broeken, maar planken en panelen voor de schutting en laminaat voor de slaapkamers in het discipelschapshuis. De overgebleven manschappen waren, op de gebroeders van Doorn na, druk in de weer met het storten van de laatste betonvloer van het terras. Nu vragen jullie je natuurlijk af, wat deden die dan? Ton was bezig met voorbereidingen om over de muren in de kamers een extra laag te leggen en Gerrit was samen met Roel richting de locatie waar de zeecontainers staan gereden. Hier moest nog een klein beetje onkruid van ongeveer 2 meter hoog worden opgeruimd.
Al deze klussen waren voor de middag tot een goed einde gebracht. En met het brood achter de kiezen gingen we weer op weg naar Pata-rât. Daar aangekomen hebben we weer een kinderprogramma gedaan. Er waren meer kinderen dan de vorige keer, maar gelukkig was het niet net zo warm. De kinderen waren wel nog steeds net zo druk. Even later werd de oorzaak duidelijk, er was storm op komst. Omdat de regen buiten zo tekeer ging, hebben we na het maken van de kleurplaat, de zaal nog maar een keer omgebouwd en nog een paar liedjes laten horen. Toen de regen enigszins bedaard was, was het dan toch tijd om naar huis te gaan. Helemaal droog was het nog niet, dus geen tikkertje deze keer.
Eenmaal thuis werd door Roel en Sjef gekookt. Vandaag was er nasi met saté en saus. Na zo’n drukke dag smaakte dat weer goed! Nog voordat de afwas af was, stond Frank bij ons op de stoep om met ons zijn ervaringen met God te delen. De uitleg die hij gaf en het gebed dat hierop volgde waren indrukwekkende, emotionele en erg bijzondere ervaringen voor de hele groep. Voor verschillende deelnemers werd persoonlijk gebeden en dit heeft een diepe indruk achtergelaten, doordat voor sommigen de Heilige Geest voelbaar was.
En dan toch weer die afwas hè, die moest nog worden afgemaakt. Maar met elkaar was dat zo gedaan en kon deze blog geschreven worden en is voor ons de dag ook weer ten einde. Welterusten en tot morgen!

• 01 Augustus 2019 - 18:31

Ria Van Oosten:

kan alleen maar zeggen: wat hebben jullie het goed in alle opzichten!
    onvergetelijke momenten denk ik Gods aanwezigheid te ervaren is dan ook een grote zegen.
    alle goeds verder, en ben nieuwsgierig naar jullie laatste dagen van deze week!

• 01 Augustus 2019 - 18:39

Elly:

Sjef vertelde aan de telefoon over jullie ervaringen met de heilige geest. Mooi om dit te mogen ervaren. Morgen weer een nieuwe werkdag en dan 2 dagen vrij ook fijn om uit te kunnen rusten . Zorg goed voor elkaar. Groetjes uit nootdorp

• 01 Augustus 2019 - 19:15

Liesbeth:

Wat een werk verzetten jullie met elkaar...fantastisch!
    en wat een bijzondere ervaring met de getuigenis en het gebed van Frank. Zo zijn jullie een zegen voor elkaar... Goede groet, Liesbeth en Theo

• 02 Augustus 2019 - 08:23

Leonie:

Mooi om te lezen dat jullie zo'n bijzondere avond gehad hebben gisteren!
    Tijdens de gebedsavonden bidden we steeds om de nabijheid van de Heilige Geest voor jullie. Heel bijzonder dat jullie dit ook zo concreet ervaren hebben.

• 02 Augustus 2019 - 15:54

Maarten:

Gezien de titel van jullie blog, dacht ik - zo het zal wel flink geregend hebben - en dat klopte ook, maar de hoofdletter B deed meer vermoeden en ook dat mocht ik lezen en vanavond ook horen van verschillende ouders. Voor de een een gezegende ervaring, voor de ander een ervaring om nog even op afstand te houden. Hoe je het ook ervaren hebt, weet dat God jou het allerbeste kent en Zijn weg gaat met jou, zoals het bij je past. Wij lazen vanavond een stukje uit efeziers 3 vers 14-21 en dat pas wat mij betreft mooi bij wat we over die gebeurtenis hebben gehoord en gelezen. Tot nog toe zijn we elke avond met een groep variërend van 3 tot 8 personen samen gekomen en bijna elke avond sluit er ook weer iemand aan die nog niet eerder was geweest. En nee, het zijn niet alleen ouders. We gaan net als jullie de tweede week in. Voor jullie hopen we op een ontspannen weekeind, waarin spieren zich mogen herstellen, jullie rust mogen vinden en nieuwe inspiratie op mogen doen voor de komende week. Wij blijven samen komen en voor jullie bidden. Voor nu nog een fijne avond, een hele goede nachtrust en tot morgen!